Regulamin
obowiązujący od dnia: 19.04.2025
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Serwis LEX AI działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Regulamin określa rodzaje oraz zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Serwis LEX AI, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
3. Operatorem LEX AI jest LEX SECURE AI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sopocie (81-839) przy ul. Poznańskiej 5, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gdańsku Gdańsk-Północ VIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS: 0001107798, NIP: 5851504683, REGON: 52873983100000, telefon kontaktowy: +48 733 105 205
4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie do świadczenia usług serwisu LEX AI stosuje się przepisy Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz innych obowiązujących aktów prawnych.
5. Majątkowe prawa autorskie do LEX AI należą do Operatora. Serwis jest chroniony na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
§ 2. Definicje
1. Użyte w regulaminie określenia, bez względu na użycie małych lub dużych liter, oznaczają:
1) Autoryzacja – usługa polegająca na weryfikacji zgodności wypowiedzi wygenerowanej przez Czat z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, orzecznictwem oraz doktryną prawa, dokonanej przez Prawnika.
2) Czat – usługa polegająca na dostępie oprogramowania będącego wyspecjalizowanym modelem językowym, którego zadaniem jest udzielanie odpowiedzi na pytania o charakterze prawnym.
3) Klauzula Informacyjna RODO - informacja na temat przetwarzania danych osobowych przez Operatora udostępniona na stronie Serwisu pod adresem: https://lexai.pl/rodo w zakładce Klauzula Informacyjna RODO.
4) Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną zawierający Umowę z Operatorem dla celów niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, także osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
5) Newsletter – usługa świadczona przez Operatora na rzecz Użytkownika, pozwalająca Użytkownikowi na otrzymywanie od Operatora na podany adres e-mail informacji dot. działalności Serwisu, po wcześniejszym dobrowolnym podaniu przez Użytkownika adresu e-mail.
6) Operator – LEX SECURE AI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sopocie (15-540) przy ul. Poznańskiej 5, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gdańsku Gdańsk-Północ VIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS: 0001107798, NIP: 5851504683, REGON: 52873983100000.
7) Opinia prawna – usługa polegająca na udzieleniu Użytkownikowi informacji o powszechnie obowiązujących przepisach prawa polskiego, orzecznictwie i poglądach doktryny w zakresie problemu prawnego, z którym zgłosił się Użytkownik wraz z zasugerowaniem sposobu dalszego postępowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
8) Polityka prywatności – dokument udostępniony na stronie Serwisu pod adresem: https://lexai.pl/polityka-prywatnosci w zakładce Polityka Prywatności, określający zasady przetwarzania danych osobowych przez Operatora.
9) Podmiot zewnętrzny – przedsiębiorca, któremu Operator zleca realizację całości lub części Zlecenia.
10) Prawnik – adwokat, radca prawny, aplikant lub doradca podatkowy zgodnie z odpowiednimi przepisami obowiązującymi w tym zakresie oraz osoby, które ukończyły wyższe studia prawnicze.
11) Rejestracja – dobrowolne podanie danych przez Użytkownika polegające na wypełnieniu formularza dostępnego na łamach Serwisu, celem utworzenia konta.
12) Regulamin - niniejszy dokument, określający rodzaje oraz warunki świadczenia usług przez Operatora, warunki uzyskania dostępu, realizacji oraz zakończenia świadczenia takich usług, celem utworzenia konta.
13) Serwis – serwis LEX AI funkcjonujący pod adresem https://lexai.pl .
14) Subskrypcja – usługa świadczona przez Operatora na rzecz Użytkownika obejmująca cykliczne odnawianie płatnego korzystania z usług LEX AI w ramach internetowego Serwisu.
15) Umowa - umowa zawarta pomiędzy Operatorem a Użytkownikiem, której celem jest świadczenie usług przez Operatora na rzecz Użytkownika, zgodnie z wybranym przez Użytkownika planem, której szczegółowe warunki zostały określone w niniejszym Regulaminie.
16) Użytkownik - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zawarła Umowę z Operatorem, mającą na celu świadczenie usług w drodze elektronicznej na rzecz Użytkownika.
17) Zlecenie - zlecenie wykonania usługi Czata, Autoryzacji lub Opinii prawnej.
2. Ilekroć w niniejszym Regulaminie mowa o usługach bez bliższego sprecyzowania, należy przez to rozumieć wszelkie usługi świadczone przez Operatora na rzecz Użytkownika.
§ 3. Użytkownicy
1. W celu uzyskania możliwości korzystania z usług Serwisu, Użytkownik musi dokonać bezpłatnej rejestracji w Serwisie poprzez wypełnienie elektronicznego formularza umowy.
2. Użytkownik może dokonać rejestracji przy użyciu konta Google, Apple ID oraz Facebook. Skorzystanie z tej metody logowania nie zwalnia Użytkownika z obowiązku podania brakujących danych.
3. Użytkownik ma możliwość wyboru wariantu Subskrypcji, bądź korzystania z odpłatnych lub nieodpłatnych funkcji Serwisu. Każdorazowo szczegółowe warunki danego planu subskrypcyjnego wyświetlane są na stronie przed dokonaniem zakupu, a także najważniejsze elementy planu subskrypcji przesyłane są drogą elektroniczną, na adres wskazany przy rejestracji konta. Operator może przedstawić Użytkownikowi indywidualny plan subskrypcyjny, niedostępny dla innych Użytkowników.
4. W celu dokonania rejestracji w Serwisie, Użytkownik musi wprowadzić do elektronicznego formularza Umowy m.in. następujące dane:
a) imię,
b) nazwisko,
c) adres,
d) firmę (w przypadku, gdy Użytkownik jest przedsiębiorcą),
e) adres e-mail,
f) numer NIP.
5. W wyniku przeprowadzenia rejestracji Użytkownikowi zostaje założone indywidualne konto w Serwisie. Logowanie na indywidualne konto Użytkownika odbywa poprzez wprowadzenie loginu i hasła ustanowionych przez niego w wypełnionym elektronicznym formularzu Umowy.
6. Korzystanie przez Użytkownika z usług oferowanych przez Serwis jest możliwe po wyrażeniu przez Użytkownika odrębnej zgody na przetwarzanie danych osobowych, świadczenie usług drogą elektroniczną oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu rozwoju nowych produktów w zakresie świadczenia usług prawnych w ramach prowadzonej przez Operatora działalności gospodarczej, w szczególności tworzenie nowych produktów.
7. Po spełnieniu warunków określonych w niniejszym paragrafie Użytkownik otrzymuje prawo korzystania z usług Serwisu za pośrednictwem strony internetowej https://lexai.pl . Rejestracja konta wraz z akceptacją niniejszego regulaminu jest równoznaczna z zawarciem Umowy.
8. Użytkownik ma prawo do usunięcia nadanego mu indywidualnego konta w każdej chwili, bez podania przyczyny oraz bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat. Usunięcie konta następuje poprzez kliknięcie w przycisk „Usuń konto” znajdujący się z panelu administracyjnym konta. Usunięcie konta, posiadającego aktywną subskrypcje lub inne opłacone usługi oznacza jej anulowanie, wraz z końcem najbliższego okresu rozliczeniowego. Usunięcie konta uniemożliwia podjęcie jakichkolwiek działań mieszczących się w wykupionej Subskrypcji.
9. Usunięcie konta czy anulowanie subskrypcji nie stanowi dla Użytkownika podstawy do ubiegania się o zwrot bądź jakąkolwiek rekompensatę z tytułu niewykorzystania Subskrypcji. Zakończenie Subskrypcji zawsze następuje z ostatnim dniem okresu rozliczeniowego.
10. Dokonując zakupu Subskrypcji bądź innych odpłatnych funkcji Serwisu Użytkownik wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od umowy i tym samym zrzeka się prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.
§ 4. Zasady ogólne
1. Użytkownik przed zawarciem Umowy, potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem, oraz że akceptuje wszelkie jego postanowienia.
2. Operator oświadcza, a Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż funkcjonowanie Serwisu odbywa się w trybie testowym (beta), co oznacza, iż Serwis nie gwarantuje w jakikolwiek sposób pełnej funkcjonalności i poprawności działania jakichkolwiek oferowanych funkcji, na co Użytkownik świadomie wyraża zgodę.
3. Wadliwe działanie Serwisu (bądź części świadczonych usług), nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Użytkownika wobec Operatora. Użytkownik mając świadomość etapu testowego zrzeka się nieodwołanie i bezwarunkowo wszelkich istniejących, bądź mogących powstać w przyszłości roszczeń w zakresie nieprawidłowego działania usług czy świadczeń do których zobowiązał się Operator. Za nieprawidłowe działanie poczytuje się także brak funkcjonalności, niedziałanie usług, przekroczenie przyjętych terminów przez Operatora. Zapisu niniejszego ustępu nie stosuje się wobec Konsumenta.
4. W celu skorzystania z usług Serwisu, Użytkownik musi spełniać wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Operator, tj.:
a) posiadać dostęp do Internetu,
b) posiadać poprawnie skonfigurowane konto mailowe,
c) posiadać poprawnie skonfigurowaną i zaktualizowaną przeglądarkę internetową,
d) posiadać włączoną obsługę plików Cookie i JavaScript .
5. Operator zastrzega, że korzystanie z usług Serwisu może wiązać się ze standardowym ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet oraz rekomenduje Użytkownikom przedsięwzięcie odpowiednich kroków w celu jego zminimalizowania.
§ 5. Treści cyfrowe
1. Usługi świadczone w ramach Serwisu są świadczone poprzez wytworzenie i dostarczenie drogą elektroniczną do Użytkownika treści w formie cyfrowej w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Treści cyfrowe w ramach wykonywania Zlecenia nie są zapisane i dostarczane na nośniku materialnym.
2. Konsumentowi przysługują uprawnienia, opisane w powszechnie obowiązujących przepisach, w szczególności opisane w rozdziale 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 6. Zasady korzystania z serwisu i składania Zleceń
1. W ramach Serwisu, po wykupieniu Subskrypcji, Użytkownik może korzystać z usługi Czata, Autoryzacji oraz Opinii prawnej. Realizacja każdej z usług odbywa się na żądanie Użytkownika po złożeniu Zlecenia.
2. Użytkownik może składać Zlecenia z ograniczeniami wynikającymi z aktywnego planu subskrypcyjnego, bądź wedle możliwości aktualnie oferowanych przez Serwis.
3. Składanie Zleceń odbywa się za pośrednictwem Serwisu. W celu złożenia Zlecenia niezbędnym jest posiadanie indywidualnego konta użytkownika, które zostaje nadane Użytkownikowi w wyniku przeprowadzenia Rejestracji.
4. W przypadku usługi Czata złożenie Zlecenia polega na wprowadzeniu zapytania poprzez Serwis.
5. W przypadku usługi Autoryzacji złożenie Zlecenia polega na złożeniu poprzez Serwis prośby o sprawdzenie poprawności odpowiedzi udzielonej przez Czat wraz z opcjonalnym dodaniem uwag do prośby o autoryzację.
6. W przypadku usługi Opinii prawnej złożenie Zlecenia polega na wprowadzeniu poprzez Serwis stanu faktycznego oraz zapytania prawnego wraz z opcjonalnym dodaniem dokumentów mających znaczenie dla sprawy.
7. Użytkownik może załączyć do Zlecenia Opinii prawnej dokumenty w formacie .pdf, .doc, .txt, .jpg, .png, .jpeg, .bmp.
8. Zlecając Opinię prawną Użytkownik powinien sformułować treść zapytania i krótko opisać sprawę, której dotyczy pytanie. Zarówno pytanie prawne, jak i opis sprawy winny być sformułowane w sposób konkretny i ścisły. Pytania lub opis sprawy powinny wskazywać możliwie wyczerpująco wszystkie istotne okoliczności faktyczne i prawne mogące mieć wpływ na sposób interpretacji przepisów i udzielenie odpowiedzi lub sporządzenie opinii.
9. Operator lub Podmiot zewnętrzny może skontaktować się z Użytkownikiem mailowo lub telefonicznie celem sprecyzowania stanu faktycznego lub zapytania prawnego o informacje konieczne do sporządzenia Opinii prawnej lub w celu uzupełnienia dokumentacji potrzebnej do sporządzenia Opinii prawnej. Użytkownik powinien odpowiedzieć na wszelkie pytania zmierzające do ustalenia stanu faktycznego sprawy oraz przesłać wszelkie dokumenty niezbędne do sporządzenia Opinii prawnej.
10. Momentem skierowania Zlecenia jest zarejestrowanie przesłanego Zlecenia w systemie Operatora.
§ 7. Zasady realizacji Zleceń
1. Realizacja usługi Czata polega na wygenerowaniu przez model językowy odpowiedzi na wprowadzone przez Użytkownika pytanie.
2. Realizacja usługi Autoryzacji polega na sprawdzeniu poprawności odpowiedzi wygenerowanej przez Czat przez Prawnika i udzieleniu Użytkownikowi informacji czy odpowiedź udzielona przez Czat jest prawidłowa.
3. Realizacja usługi Opinii prawnej polega na sporządzeniu przez Prawnika porady prawnej udzielonej Użytkownikowi w formie pisemnej, sygnowanej przez Prawnika.
4. Dostarczenie treści odpowiedzi udzielonej przez Czat, wyniku Autoryzacji oraz Opinii prawnej odbywa się wyłącznie za pośrednictwem Serwisu.
5. W ramach Serwisu Użytkownik posiada wgląd do historii konwersacji z Czatem, historii Konwersacji oraz do sporządzonych na jego zlecenie Opinii prawnych.
6. Akceptacja niniejszego Regulaminu jest jednoznaczna z wyrażeniem zgody Użytkownika na:
1. przechowywanie przez Operatora oraz Podmioty zewnętrzne udostępnionych treści,
2. przechowywanie przez Operatora oraz Podmioty zewnętrzne modeli treści przetworzonych,
3. obróbkę (zmianę) treści przez Operatora oraz Podmioty zewnętrzne,
4. wykorzystywanie udostępnionych treści w celach poprawienia jakości pracy Serwisu,
5. przenoszenie udostępnianych przez Użytkownika modeli pomiędzy serwerami.
7. Usługa Czata jest realizowana w czasie rzeczywistym. Czas oczekiwania na wygenerowanie odpowiedzi może różnić się w zależności od stopnia skomplikowania pytania Użytkownika, Obciążenie serwera, Prędkość internetu odbiorcy.
8. Usługa Autoryzacji jest realizowana niezwłocznie lecz nie później niż w terminie 24 godzin od momentu zarejestrowania Zlecenia.
9. Usługa Opinii prawnej jest realizowana w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia Zlecenia.
10. Operator zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu wykonania usługi Autoryzacji i Opinii prawnej ze względu na stopień skomplikowania sprawy.
11. Operator może zlecić wykonanie całości lub części usług Podmiotom zewnętrznym. Operator ponosi względem Użytkownika odpowiedzialność za należyte wykonanie usług przez Podmiot zewnętrzny.
§ 8. Odmowa lub zawieszenie realizacji zlecenia oraz przerwa w świadczenia usług
1. Operatorowi przysługuje prawo odmowy wykonania Zlecenia w przypadku:
a) gdy treści udostępnione przez Użytkownika posiadają charakter obraźliwy, uznany powszechnie za wulgarny lub jego udostępnienie narusza lub może naruszać prawa osób trzecich, a także, gdy działania Użytkownika mogą wpływać na nieprawidłowe funkcjonowanie Serwisu;
stwierdzenia wystąpienia konfliktu interesów pomiędzy Użytkownikami, pomiędzy Użytkownikami a Operatorem lub pomiędzy Podmiotem zewnętrznym a Użytkownikami.
b) gdy stan faktyczny i/lub zadane pytania prawne budzą wątpliwości, co do ich legalności lub mogą narazić Operatora i/lub Użytkownika na działanie niezgodne z prawem;
c) gdy usługa nie wchodzi w zakres Pakietu przysługującego Klientowi,
d) gdy stan faktyczny i/lub zadane pytania prawne nie obejmują swoją materią zagadnień prawnych,
e) gdy usługa Pomocy prawnej może być wykorzystana w prowadzonej działalności gospodarczej w przedmiocie działalności prawniczej.
2. Odmowa realizacji Zlecenia następuje na podstawie oświadczenia Operatora w drodze elektronicznej skierowanego do Użytkownika, w którym przedstawione będzie uzasadnienie odmowy.
3. Operator może zawiesić realizację zlecenia na czas konieczny do uzyskania od Użytkownika wszelkich informacji koniecznych do realizacji usługi.
4. Operator ma prawo do wprowadzenia przerwy w działaniu Serwisu na czas potrzebny do jego konserwacji, aktualizacji lub usunięcia usterek i awarii (do 8 godzin). Operator dołoży starań aby przerwy w działaniu Serwisu miały miejsce w godzinach nocnych.
§ 9. Zasady przetwarzania danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych jest Operator.
2. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Polityką prywatności LEX AI, udostępnioną na stronie Serwisu pod adresem https:/lexai.pl zakładce Polityka Prywatności.
3. Informacja na temat przetwarzania danych osobowych jest udostępniona na stronie Serwisu pod adresem: https://lexai.pl w zakładce Klauzula Informacyjna RODO.
§ 10. Informacje handlowe i newsletter
1. Przesyłanie do Użytkownika Newslettera drogą elektroniczną na podany adres e-mail jest możliwe po wyrażeniu przez Użytkownika odrębnej zgody.
§ 11. Majątkowe prawa autorskie do utworów
1. Operatorowi przysługują wszystkie majątkowe prawa autorskie do wszystkich utworów stworzonych w ramach realizacji usług, w tym także do korespondencji z Użytkownikami, w szczególności do wiadomości e-mail oraz odpowiedzi generowanych przez Czat.
2. Korzystanie z Serwisu nie skutkuje nabyciem przez Użytkownika praw na dobrach niematerialnych do utworów przekazanych w związku z usługami świadczonymi w Serwisie, ani nie skutkuje nabyciem przez Użytkownika żadnych majątkowych praw autorskich do takich utworów.
3. Operator uprawniony jest do wykorzystywania utworów stworzonych w ramach realizacji usług, a także do wykorzystywania korespondencji z Użytkownikami, za pomocą wszelkich technik, w tym do ich utrwalania, przechowywania, modyfikowania dowolną techniką, również przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji, w tym do cyfryzacji, archiwizacji, katalogowania, tagowania, oznaczania słów kluczowych, transkrypcji, modulowania głosu, wycinania i obróbki cyfrowej fragmentów utworów, pseudonimizacji, anonimizacji.
§ 12. Warunki zawierania umów w Serwisie
1. Zawarcie Umowy jest dobrowolne.
2. Umowa pomiędzy Operatorem a Użytkownikiem zawierana jest w formie elektronicznej w drodze wypełnienia formularza założenia konta w Serwisie, przy użyciu którego Użytkownik może:
• Wykupić Subskrypcję pod adresem https://lexai.pl;
• Wykupić usługi pod adresem https://lexai.pl;
• Korzystać z nieodpłatnych funkcjonalności serwisu.
3. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu plac Andersa 3, 61-894 Poznań.
4. Dodatkowo Użytkownik może wybrać następujące formy płatności za zamówione usługi: Płatność BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny (dla funkcjonalności autoryzacji i opinii).
1. Subskrypcja odnawiana jest co miesiąc lub rok, a Operator, za pośrednictwem podmiotu świadczącego obsługę płatności online, automatycznie pobiera opłatę miesięczną z karty kredytowej/debetowej Użytkownika, przez cały okres obowiązywania Umowy do czasu jej rozwiązania.
2. Czas realizacji zamówienia (uruchomienia usługi) jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
3. W przypadku wyboru płatności za pomocą karty płatniczej, Użytkownik może użyć karty:
a) Visa,
b) MasterCard.
5. Operator, w przypadku zmiany danych środka płatniczego, nadpisuje wszelkie uprzednio wprowadzone metody płatności, tym samym wszelkie płatności dokonywane będą za pomocą ostatniego, prawidłowego wskazanego przez Użytkownika środka płatniczego.
6. Operator dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności (tożsamej karty płatniczej, czy numeru rachunku bankowego), jakiego użyto do jej dokonania.
7. Operator niezwłocznie po zawarciu Umowy przesyła drogą elektroniczną na adres e-mail Użytkownika: potwierdzenie zawarcia Umowy, Regulamin, Klauzulę Informacyjną RODO, a po pozytywnej autoryzacji płatności – fakturę VAT/rachunek.
8. Użytkownik wyraża zgodę na przesyłanie faktur VAT/rachunków w formacie .pdf, drogą elektroniczną na podany przez niego adres e-mail. Użytkownik ma możliwość pobrania faktur VAT/rachunków w formacie PDF z poziomu ustawień konta.
§ 13. Reklamacje oraz pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przez Konsumenta
1. Reklamacje dotyczące wykonania lub nienależytego wykonania Zlecenia należy zgłaszać Operatorowi wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem adresu e-mail: biuro@lexai.pl Reklamacje mogą zgłaszać Użytkownicy Serwisu.
2. Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 14 dni roboczych od dnia wpływu reklamacji na wskazany w ust. 1 adres e-mail.
3. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail podany przez Użytkownika.
4. Użytkownik, będący Konsumentem, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, na przykład:
a) uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu o prawa majątkowe wynikłe z zawartej umowy. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej.
b) uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich między nim, a Operatorem. Informacja na temat zasad i trybu procedury prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
c) może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim, a Operatorem, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Porady udzielane są przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220.
d) o na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej lub na drodze równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowych lub pozasądowego rozwiązania sporów wskazanych przez Konsumenta. Jednocześnie Operator informuje, o Platformie ODR (interaktywna strona internetowa stanowiąca jeden punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowo rozwiązać spór ODR ― Online Dispute Resolution) https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
5. Dodatkowe informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl.
6. Konsumentowi przysługują uprawnienia, opisane w powszechnie obowiązujących przepisach o odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową, opisane w rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 14. Prawo konsumenta do odstąpienia od Umowy
1. Niniejszy paragraf dotyczy wyłącznie uprawnień Użytkownika będącego Konsumentem.
2. Użytkownik może odstąpić od Umowy, bez podania przyczyn w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, z zastrzeżeniem ust. 7 niniejszego paragrafu.
3. Operator zapewnia możliwości złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną na adres: biuro@lexai.pl, zaś wiadomość powinna pochodzić z adresu e-mail podanego przy zakładaniu konta w Serwisie, co do którego Konsument korzysta z prawa do odstąpienia.
4. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
5. W razie odstąpienia od Umowy, Operator ma obowiązek nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymana oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Użytkownikowi wszystkie dokonane przez niego płatności za wykupioną wcześniej Subskrypcję.
6. Zwrotu płatności Operator dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył, chyba że Użytkownik zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami, a Operator ma prawną możliwość dokonania zwrotu przy użyciu innego środka płatności. Za prawne ograniczenie, poczytuje się także postanowienia umowy Operatora z Podmiotem obsługującym płatności.
7. W przypadku wyrażenia przez Użytkownika zgody na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od Umowy, Użytkownik traci prawo odstąpienia od Umowy.
§ 15. Zastrzeżenia prawne
1. W usłudze Autoryzacji oraz Opinii prawnej prezentowana jest niezależna, subiektywna ocena sporządzającego, dotyczącą prawnych aspektów przedmiotu analizy, w szczególności ocena prawna nie daje gwarancji wyniku danej sprawy, w przypadku skierowania jej na drogę postępowania sądowego lub administracyjnego. Usługi Autoryzacji oraz Opinii prawnej dotyczą wyłącznie kwestii w niech określonych i nie mogą być interpretowane, jako obejmujące, w tym przez domniemanie, inne, niewspomniane w nich kwestie.
2. W usłudze Czata generowana wypowiedź nie stanowi porady prawnej. Wypowiedź ta generowana jest w sposób automatyczny przez model językowy i bez udziału człowieka. Operator nie gwarantuje, że wypowiedź wygenerowana przez model językowy jest zgodna z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
3. Treści uzyskane w ramach usług mogą być wykorzystane przez Użytkownika, który zlecił ich przygotowanie, wyłącznie na własny użytek, w zakresie dozwolonym w obowiązujących przepisach prawnych, chyba że Operator wyraził zgodę na ich wykorzystanie przez osobę trzecią.
4. Operator zastrzega sobie prawo weryfikacji sporządzonych przez niego treści Autoryzacji oraz Opinii prawnej w przypadku ujawnienia faktów nieznanych mu w momencie składania Zlecenia.
5. Treści Autoryzacji oraz Opinii prawnej prawnych są przygotowywane i przesyłane wyłącznie w oparciu o analizę informacji otrzymanych od Użytkownika. Operator nie bada prawdziwości przedstawionego stanu faktycznego.
6. Operator nie wyraża zgody na wykorzystywanie świadczonych przez siebie usług w celach niezgodnych z prawem lub powszechnie akceptowanymi normami postępowania.
§ 16. Odpowiedzialność
1. Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione z powodu przerwy w dostępie Użytkownika do Serwisu, w szczególności spowodowanej: działaniem siły wyższej, błędnym działaniem lub awariami, w tym awariami łączy dostawców usług telekomunikacyjnych, w tym Internetu, awariami sprzętu Użytkownika oraz nieprzestrzeganiem Regulaminu przez Użytkownika.
2. Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe ze skorzystania przez osoby nieupoważnione z usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu.
3. Operator ponosi odpowiedzialność za szkody wynikłe z niewykonania lub nienależytego wykonania usług chyba, że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które Operator nie ponosi odpowiedzialności, z zastrzeżeniem ograniczeń określonych w niniejszym paragrafie.
§ 17. Postanowienia końcowe
1. Regulamin stanowiący integralną część Umowy zawieranej z Użytkownikiem obowiązuje od dnia opublikowania na stronach Serwisu, tj. od dnia 18.04.2025.
2. Regulamin może zostać zmieniony. O zmianach Regulaminu Użytkownicy zostaną powiadomieni w formie elektronicznej na podane adresy e-mail. Jeżeli w terminie wskazanym w powiadomieniu Użytkownik nie złoży oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy, uważa się, że zmiany zostały przez Użytkownika zaakceptowane.
3. Ceny Subskrypcji oraz usług publikowane są na stronach https://lexai.pl.
4. Zmiany w Pakietach polegające na zawężeniu ich zakresu nie dotyczą Użytkownika, który nabył prawo do korzystania z usługi przed wprowadzeniem zmiany.
5. Jeżeli jakiekolwiek z postanowień Regulaminu uznane zostanie za nieważne lub niemożliwe do zrealizowania na mocy prawomocnego wyroku, pozostałe postanowienia będą ważne i pozostaną w mocy.
Premiera już 9 czerwca 2025
Kontakt
Dowiedz się więcej
Infolinia 24h